• Om oss

09/09/2008

"Jara barnehage - et godt sted å være for liten og stor
     Jara barnehage - en del av den gode barndom"

Plassering
    Jara barnehage ligger på Hof vestside, i samme bygg som Jara skole, ca 8 km sør for Flisa sentrum. Barnehagen startet opp 15. desember 1995 og har koselige, romslige og lyse lokaler.
    Vi  har et flott uteområde som er en del av nærmiljøanlegget på Jara, og mulighet til å benytte oss av bibliotek, sløydsal og gymsal.  Uteområdet har et flott multihus med bålplass.

I kort gåavstand fra barnehagen har vi et område som kalles for "jungelen". Hit går vi jevnlig på tur og lager mat på bål. I "junglen" har vi en flott lavvo, klatrenett, tarzanhusker og akebakke. Her koser ungene seg masse! Litt forbi "jungelen" kan vi se beverhytter og svaner ved Strandsjøen.

På vinteren har vi en flott akebakke innenfor barnehagens område, som er flittig i bruk, både til aking og kjøring på ski. Vi får også kjørt opp skiløyper på jordet rett utenfor barnehagen.

Antall plasser
    Barnehagen har 37 plasser for barn fra 0-6 år, fordelt på to avdelinger.
    Litago er småbarnsavdeling med barn fra 0-3 år, og Stjerna er en 3-6-årsavdeling. Fordelingen av barn mellom avdelingene varierer i forhold til etterspørsel.

Åpningstid
    Kl 07.00-16.30 alle hverdager. Åpningstiden kan reguleres noe etter behov. Dette avtales med styrer i hvert enkelt tilfelle.
    Tre uker i juli har barnehagen felles sommeråpning med de andre kommunale barnehagene i Åsnes.
    Vi holder stengt 5 planleggingsdager i året, samt jul- og nyttårsaften.

Det er moro å ake!